Náš nástroj pro správu Vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující Váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.
ELEKTRICKÉ. VŠE PRÁVĚ ZDE.
Přivítejte novou generaci MINI, ve které se legendární pocit z jízdy jako v motokáře snoubí s okamžitým elektrickým točivým momentem. Přesně to na MINI milujete. Naše čistě elektrické modely jsou navrženy tak, aby každá jízda byla nezapomenutelná, ať už se budete prohánět ulicemi města, nebo vyrazíte za dalším velkým dobrodružstvím. Objevte, jak snadná může být jízda na elektřinu: bezproblémové řešení nabíjení, zážitek z jízdy, který je efektivní a vzrušující, a životní styl, který je 100% MINI.


Výhody elektrických vozů.


ČISTÉ SVEZENÍ.


SNADNÉ NABÍJENÍ.


NÍZKÉ PROVOZNÍ NÁKLADY.


POCIT Z JÍZDY JAKO V MOTOKÁŘE.


NOVÁ RODINA ČISTĚ ELEKTRICKÝCH MINI.


PODÍVEJTE SE NA VÍCE TIPŮ A TRIKŮ, JAK PRODLOUŽIT DOJEZD.
MINI PLÁNOVAČ TRASY: BEZSTAROSTNÉ CESTOVÁNÍ.




APLIKACE MINI: VÁŠ CHYTRÝ ELEKTRONICKÝ SPOLEČNÍK NA CESTÁCH.
NA CO SE NÁS ČASTO PTAJÍ.
Chladné počasí může skutečně dočasně snížit dojezd elektromobilu přibližně o 10–12 %. V dnešní době má ale většina elektromobilů dojezd 250–300 km. Na každodenní dojíždění to bohatě stačí. A díky své konstrukci jsou v zimě mnohem účinnější, než si lidé myslí. Na sněhu si vedou pravděpodobně lépe než běžné automobily, a to díky nízkému umístění baterie a z toho plynoucímu níže položenému těžišti. Nejlepší ochranou v chladných obdobích je nenechávat své elektrické MINI nabité na méně než 20 %. Tím máte zajištěnou rezervu, aby baterie nebyla příliš studená a nepotřebovala použít část uložené energie pro zahájení nabíjecího procesu. Navíc, aby se baterie Vašeho vozu účinně nabíjela, musí se pohybovat v teplotním rozmezí 15 až 25 °C. Pokud je venku opravdu chladno, musí se baterie nejprve zahřát a až poté se bude schopna nabíjet vyššími výkony. Pokud je to tedy možné, mějte svůj vůz v garáži, kde na něj venkovní teplota nemá takový vliv.
Kapacita národní rozvodné sítě není tak velký problém, jak si většina lidí myslí. Zvyšování počtu elektromobilů na trzích v EU je zatím velmi snadno předvídatelný proces a souběžně s ním se neustále rozvíjí elektrická síť. V blízké budoucnosti není potřeba nových kapacit na výrobu elektřiny. Podniky veřejných služeb měly čas na to, aby plánovaly dopředu. Situace se však v různých zemích liší. Například v severní Evropě je vývoj bezproblémový díky silným rozvodným sítím a již zavedenému systému vytápění elektřinou. V jiných oblastech Evropy je vývoj o něco obtížnější vzhledem k jednofázovým energetickým systémům a starším objektům. Na tom se však intenzivně pracuje. Tato odpověď má ve skutečnosti „nečekaný“ zvrat, protože elektromobily mohou být důležitým zdrojem flexibility energetického systému. Elektromobily spíše než jako hrozba pro stabilitu nebo kapacitu sítě fungují jako velké baterie na kolech. Umožňují ukládání energie a její pozdější využití. V příštích několika letech budeme mít k dispozici skupinu nabíječek pro elektromobily, které budou využívány jako sdružené zásobníky energie.
Elektrické hnací ústrojí má mnohem méně pohyblivých částí než spalovací motory, což znamená, že údržba elektromobilů může být levnější, zejména proto, že servis bývá v porovnání s automobily se spalovacími motory cenově méně náročný. Kromě úspory nákladů na servis mohou nižší náklady na spotřebovanou elektřinu při nabíjení doma časem přispět k dalším úsporám. Přestože jsou některé aspekty vlastnictví elektromobilu zjevně levnější než náklady spojené s vozem vybaveným spalovacím motorem, můžete očekávat, že tradiční automobilové díly, jako jsou pneumatiky a brzdové destičky, budou stát přibližně stejně.