MAXIMALIZUJTE SVŮJ DOJEZD.

Zjistěte vše, co potřebujete vědět o zlepšení fungování Vašeho elektrického MINI na silnici i mimo ni, abyste mohli maximalizovat dojezd a prodloužit tak své cesty.

Elektromobilita MINI – dojezd – úvodní obrázek Elektromobilita MINI – dojezd – úvodní obrázek

S JEDNOPEDÁLOVÝM OVLÁDÁNÍM DOJEDETE DÁLE A PLYNULEJI.

Jízda vyrovnanou rychlostí, namísto častého zrychlování, pomůže Vašemu elektrickému MINI prodloužit dojezd. Díky tomu také nebudete muset prudce brzdit, což spotřebovává více energie než jemnější brzdění. 



Jednopedálové ovládání umožňuje zrychlovat a brzdit pouze pomocí pedálu akcelerátoru. Jakmile sundáte nohu z akcelerátoru, dojde k aktivaci inteligentního rekuperačního brzdění. MINI tak nejen plynule zpomaluje, ale současně přitom přeměňuje kinetickou energii na elektřinu a ukládá ji do baterie. Nemusíte přitom mít obavy o řidiče za Vámi, protože při jízdě s jedním pedálem se při zpomalování automaticky rozsvěcí brzdová světla.

VNĚJŠÍ TEPLOTA.

Elektromobilita MINI – dojezd – nastavení teploty před odjezdem Elektromobilita MINI – dojezd – nastavení teploty před odjezdem

PŘEDEHŘÁT NEBO VYCHLADIT?

Funkce nezávislého topení umožňuje předehřát nebo ochladit baterii elektrického MINI na optimální provozní teplotu pomocí elektřiny z rozvodné sítě a nikoli z vlastní baterie. Stejně tak můžete nastavit klimatizaci na ideální teplotu ještě během nabíjení. To má výhodu v maximalizaci dojezdu, protože na vytápění interiéru během jízdy je potřeba méně energie. 


Představili jsme také nové vysoce účinné tepelné čerpadlo, které odebírá teplo nejen z okolního vzduchu, ale také z komponentů pohonu, čímž výrazně snižuje spotřebu energie.

Iola, majitelka elektrického MINI

„RÁDA PŘEDEHŘÍVÁM AUTO RÁNO PŘED ODJEZDEM, KDYŽ SE JEŠTĚ NABÍJÍ.“

VYHŘÍVANÁ SEDADLA A VOLANT.

Obecně platí, že pokud máte MINI předehřáté, mělo by Vám to stačit k tomu, aby Vám nebyla zima. Při nízkých teplotách však místo zbytečného nadměrného vytápění doporučujeme zapnout vyhřívaná sedadla a volant, protože tak můžete prodloužit dojezd.
Elektromobilita MINI – dojezd – vyhřívaná sedadla a volant Elektromobilita MINI – dojezd – vyhřívaná sedadla a volant
Elektromobilita MINI – dojezd – klimatizace Elektromobilita MINI – dojezd – klimatizace

OTEVŘENÁ OKNA nebo KLIMATIZACE?

Tato debata bude probíhat stále dokola a jednotlivé průzkumy nám říkají různé věci. Žádná z nich však nevede k nižší spotřebě energie. Klimatizace spotřebovává energii z baterie, zatímco otevřené okno zvyšuje odpor vzduchu. Stále převládá názor, že mít otevřená okna je ekonomičtější. Ale opravdu chcete na rušné silnici dýchat výfukové plyny?

JAK DALEKO MOHU DOJET NA REŽIM GRREN?

Režim Green zlepšuje hospodárnost elektromotoru a pomáhá Vašemu elektrickému MINI maximalizovat dojezd. Pomáhá Vám prodloužit dojezd díky vylepšené funkci rekuperačního brzdění, které dodává přebytečnou energii do baterie při brzdění nebo jízdě bez plynu. Režim Green vizualizuje toky energie na displeji, což pomáhá pochopit vliv Vašeho chování na spotřebu elektřiny, a za efektivnější jízdu Vám uděluje „bonusový dojezd“.

Elektromobilita MINI – dojezd – režim green Elektromobilita MINI – dojezd – režim green

NA CO SE NÁS ČASTO PTAJÍ.

Stejně jako u vozidel s konvenčním pohonem má i u elektromobilu vliv na dojezd styl jízdy. Obecně platí, že předvídavý, uvolněný a rovnoměrný styl jízdy prodlužuje dojezd. Pokud například snížíte rychlost na dálnici ze 130 km/h na 110 km/h, znatelně tím prodloužíte dojezd. Během rekuperace, to znamená, když sundáte nohu z plynového pedálu, se začne kinetická energie přeměňovat na elektrickou, která se ukládá do baterie. Tím získáte další kilometry navíc.

Předehřátím baterie nejen zvýšíte rychlost nabíjení (zejména při nízkých teplotách) a účinnost při jízdě, ale také pomůžete udržet baterii v dobrém stavu.

Nejlepší je udržovat úroveň nabití mezi 20 a 80 procenty. Je možné udržovat baterii nabitou na vyšší i nižší hodnoty, ale pro optimální životnost baterie se doporučuje udržovat nabití mezi uvedenými hodnotami. V menu vozidla můžete snadno a pohodlně nastavit cílové nabití na 80 %, takže na to nebudete muset myslet. Tato úroveň by měla pokrýt všechny Vaše každodenní cesty. Pokud skutečně potřebujete více, jednoduše si nastavte vyšší úroveň nabití.

Běžné nabíjení střídavým proudem (AC): Vůz se s ním účinně nabíjí především přes noc, ale i během dne. V porovnání s domácí zásuvkou poskytuje nabíjecí stanice se střídavým proudem větší výkon a dokáže nabít baterii za několik hodin. Tento typ nabíjecí stanice se zkráceně označuje jako AC nabíjecí stanice. Rychlé nabíjení stejnosměrným proudem (DC): Rychlonabíjecí stanice DC jsou lepší variantou, pokud potřebujete vůz nabít rychle. Dokáží rychle dobít baterii Vašeho vozu, například když jdete nakupovat nebo na jídlo. Nabíjení trvá 30 až 40 minut. Tento typ nabíjecí stanice se zkráceně označuje jako DC nabíjecí stanice.

Elektromobilita MINI – teaser – elektrický Aceman Elektromobilita MINI – teaser – elektrický Aceman

Elektrické MINI ACEMAN.

OD 9 190 Kč MĚSÍČNĚ

*Délka financování 60 měsíců

Elektrické MINI Cooper.

OD 8 590 KČ MĚSÍČNĚ

*Délka financování 60 měsíců
Elektromobilita MINI – dojezd – nové elektrické MINI Cooper Elektromobilita MINI – dojezd – nové elektrické MINI Cooper
Elektromobilita MINI – dojezd – nové elektrické MINI Countryman Elektromobilita MINI – dojezd – nové elektrické MINI Countryman

Elektrické MINI Countryman.

OD 10 990Kč MĚSÍČNĚ

*Délka financování 60 měsíců.