Náš nástroj pro správu vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.
MAXIMALIZUJTE SVŮJ DOJEZD.
Zjistěte vše, co potřebujete vědět o optimalizaci výkonu Vašeho elektrického MINI na silnici i mimo ni, abyste mohli každé nabití využít naplno. Sestavili jsme pro Vás praktického průvodce, který Vám pomůže maximalizovat dojezd a ujet skutečně dlouhou vzdálenost.
VÁŠ JÍZDNÍ STYL.
JEDNOPEDÁLOVÉ OVLÁDÁNÍ.
S elektrickým MINI s funkcí jízdy jedním pedálem zrychlujete a brzdíte pouze pomocí plynu. Jakmile zvednete nohu z pedálu, aktivujete inteligentní rekuperační brzdový systém. Ten nejen plynule zpomaluje Vaše MINI, ale také přeměňuje energii z pohybu vpřed, která je posílána na dobíjení baterie. Je to skvělý způsob, jak získat zpět další energii - a zároveň optimalizovat dojezd baterie a celkový výkon Vašeho MINI.
Můžete si dát za úkol zjistit, jak dlouho dokážete jet na jeden pedál a bez dotyku skutečné brzdy. I když pro jistotu vždy dbejte na to, abyste mu nechali dostatek prostoru pro zpomalení. A nemusíte se bát ani řidičů za Vámi, protože při jízdě na jeden pedál se Vám rozsvítí brzdová světla, abyste jim dali najevo, že zpomalujete. Pokud však potřebujete nouzově zastavit, budete muset použít standardní hydraulické brzdy.
„PROSTĚ SUNDÁM NOHU Z PLYNU. A ONO ZPOMALÍ.“
MISTY, LONDÝNSKÁ MAJITELKA ELEKTRICKÉHO MINI.
JÍZDNÍ REŽIMY.
Přepínač jízdních režimů umístěný na středové konzole umožňuje přepínat mezi různými režimy včetně režimů Core, Green a Go-Kart. Zelený režim Vám nabízí nastavení trvale snižující spotřebu a optimalizující dojezd na baterii.
ČÍM PLYNULEJI, TÍM DÁLE.
Akcelerace je skvělá zábava, ale její minimalizace ji ještě více ozvláštňuje a snižuje spotřebu energie. Jízda rovnoměrným tempem - namísto častého zrychlování - pomůže Vašemu elektrickému MINI zachovat dojezd. Snížíte tím také svou závislost na prudkém brzdění, které spotřebovává více energie než jemnější brzdění.
MISTY, LONDÝNSKÁ MAJITELKA ELEKTRICKÉHO MINI.
VNĚJŠÍ TEPLOTA.
PŘEDEHŘÁT NEBO VYCHLADIT?
Extrémní teploty mají vliv na to, jak dobře si baterie udržuje úroveň nabití. Počasí nemůžeme ovlivnit, ale funkce předkondicionování umožňuje předehřát nebo ochladit baterii Vašeho elektrického MINI na optimální teplotu pomocí elektřiny z elektrické sítě, nikoli z baterie Vašeho vozidla. Stejně tak můžete nastavit klimatizaci na ideální teplotu ještě během nabíjení.
To má další výhodu v podobě maximalizace dojezdu, protože na vytápění kabiny během jízdy bude potřeba méně energie. Tuto funkci můžete naplánovat pomocí dotykového displeje uvnitř elektrického MINI nebo ji nastavit na dálku pomocí aplikace MINI. Můžete také předehřívat v pravidelných časových intervalech, takže můžete dojíždět v naprostém pohodlí.
„RÁDA PŘEDEHŘÍVÁM AUTO RÁNO PŘED ODJEZDEM, KDYŽ SE JEŠTĚ NABÍJÍ.“
IOLA, MAJITELKA ELEKTRICKÉHO MINI.
VYHŘÍVANÁ SEDADLA A VOLANT.
ZIMNÍ ZKRACOVÁNÍ?
Chladné počasí může snížit dojezd elektromobilu o více než 20 % podle What Car? Ovlivňuje však i auta s benzinovým motorem, a to až o 15 %.
Jedná se o průměrné hodnoty a dojezd může ovlivnit řada proměnných, jako je chování řidiče, terén a provoz. Při dobrém plánování se však můžete spolehnout, že Vás Vaše elektrické MINI doveze tam, kam chcete, bez ohledu na počasí.
KLIMATIZACE NEBO OTEVŘENÉ OKNO?
Tato debata bude probíhat stále dokola a jednotlivé průzkumy nám říkají různé věci. Žádná z nich však nevede k nižší spotřebě energie. Klimatizace spotřebovává energii z baterie, zatímco otevřené okno zvyšuje odpor vzduchu. Stále převládá názor, že mít otevřená okna je ekonomičtější. Ale opravdu chcete na rušné silnici dýchat výfukové zplodiny?
IOLA, MAJITELKA ELEKTRICKÉHO MINI V JIŽNÍM YORKSHIRU.
KAPACITA BATERIE.
ZÁLEŽÍ NA VELIKOSTI BATERIE?
V MINI pevně věříme, že záleží na tom, jak baterii používáte. Elektrické MINI se úzce drží naší proslulé zásady kreativního využití prostoru. Sofistikovaný, elektrický pohon je zde napájen vysokonapěťovou lithium-ION baterií, která je uspořádána do tvaru písmene H a umístěna po celé délce podlahy vozidla mezi předními sedadly a pod zadními sedadly. Výsledkem je nízké těžiště s rovnoměrným rozložením hmotnosti, které zajišťuje lepší stabilitu a agilní jízdní vlastnosti. A díky dojezdu 400 km se vždy dostanete tam, kam potřebujete.
Několik rychlých tipů.
20–80%
20° C
Pokud vyrazíte na cestu přibližně při této teplotě, prodloužíte svůj dojezd.
16-18"
50–70 km/h
To je optimální rychlost pro nejhospodárnější cestování.
OTÁZKY A ODPOVĚDI
Kapacita národní rozvodné sítě není tak velký problém, jak si většina lidí myslí. Vstup elektromobilů na trh v EU je zatím velmi snadno předvídatelný a souběžně s ním se neustále rozvíjí elektrická síť. V blízké budoucnosti není potřeba nových kapacit na výrobu elektřiny. Podniky veřejných služeb měly čas na to, aby plánovaly dopředu. Situace se ale liší země od země. Například v severní Evropě je vývoj bezproblémový díky silným rozvodným sítím a již zavedenému systému vytápění elektřinou. V jiných oblastech Evropy je vývoj o něco obtížnější vzhledem k jednofázovým energetickým systémům a starším objektům. Na tom se však intenzivně pracuje. Tato odpověď má ve skutečnosti „nečekaný“ zvrat, protože elektromobily mohou být důležitým zdrojem flexibility energetického systému. Elektromobily spíše než jako hrozba pro stabilitu nebo kapacitu sítě fungují jako velké baterie na kolech. Umožňují ukládání energie a její pozdější využití. V příštích několika letech budeme mít k dispozici skupinu nabíječek pro elektromobily, které budou využívány jako sdružené zásobníky energie.
Chladné počasí může skutečně dočasně snížit dojezd elektromobilu přibližně o 10–12 %. V dnešní době má ale většina elektromobilů dojezd 250–300 km. Na každodenní dojíždění to bohatě stačí. A díky své konstrukci jsou v zimě mnohem účinnější, než si lidé myslí. Na sněhu si vedou pravděpodobně lépe než běžné automobily, a to díky nízkému umístění baterie a z toho plynoucímu níže položenému těžišti.
To zvyšuje trakci elektřinou poháněného vozu a jeho schopnost zvládat zasněžené a zledovatělé cesty. Nad vozem tak máte větší kontrolu. Navíc můžete svůj elektromobil prostřednictvím aplikace MINI předehřát a vždy nastoupit do příjemně vyhřátého interiéru, aniž byste museli škrábat namrzlá okna. A pokud automobil předehříváte v průběhu nabíjení, nedochází k žádné spotřebě energie. Tato vlastnost je dobrá pro Vás i pro bezpečnost silničního provozu.
Pokud jde o dojezd, elektrické MINI má dojezd až 234 km (WLTP). To je více než dost pro většinu výletů, které si můžete představit. Jde jen o to, abyste si uvědomili, jak daleko a kde jezdíte.
Pokud se cíl navigace nachází mimo dosah elektrické energie, nemusíte se obávat, protože do trasy se nyní obvykle automaticky přidá možnost nabíjení, případně se zobrazí návrhy příslušných nabíjecích bodů. Dostupnost se však může lišit v závislosti na modelu a výbavě.
Jedním z důležitých vnějších faktorů ovlivňujících výkon a kapacitu baterie je teplota. Jak pravděpodobně znáte například z mobilního telefonu, výdrž baterie při nízkých nebo vysokých teplotách klesá. Ve Vašem voze je však tento vliv teploty do značné míry minimalizován díky optimalizovaným provozním strategiím. A věděli jste, že kapacita baterie poskytuje také informace o možném dojezdu? Kromě teploty mají vliv také používaná zařízení, jako je klimatizace, hmotnost přepravovaného nákladu a styl jízdy.
S elektrickými vozy lze bezpečně jezdit v dešti i na sněhu a lze s nimi jezdit i do klasických myček. Stejně tak jsou vodotěsné nabíječky a kabely pro elektromobily. Proti poškození vodou jsou chráněny i nabíjecí zásuvky.
Stejně jako u vozidel s konvenčním pohonem má i u elektromobilu vliv na dojezd styl jízdy. Obecně platí, že předvídavý, uvolněný a rovnoměrný styl jízdy prodlužuje dojezd. Pokud například snížíte rychlost na dálnici ze 130 km/h na 110 km/h, znatelně tím prodloužíte dojezd. Během rekuperace, to znamená, když sundáte nohu z plynového pedálu, se začne kinetická energie přeměňovat na elektrickou, která se ukládá do baterie. Tím získáte další kilometry navíc.
Nejlepší je udržovat úroveň nabití mezi 20 a 80 procenty. Je možné udržovat baterii nabitou na vyšší i nižší hodnoty, ale pro optimální životnost baterie se doporučuje udržovat nabití mezi uvedenými hodnotami. V menu vozidla můžete snadno a pohodlně nastavit cílové nabití na 80 %, takže na to nebudete muset myslet. Tato úroveň by měla pokrýt všechny Vaše každodenní cesty. Pokud skutečně potřebujete více, jednoduše si nastavte vyšší úroveň nabití.
NOVÉ ELEKTRICKÉ MINI ACEMAN.
NENÍ TŘEBA PŘEDSTAVENÍ (ANI PALIVA).
od 795 600 Kč*
*Ceny jsou na základě aktuálních ceníků platné od 1.listopadu 2023 pro produkční měsíce listopad 2023 až únor 2024.